Biciklom po Žabljaku

A A A
Ocijeni >

3 blogera osvajaju Crnu Goru (Damir Petkovski)

prethodnom tekstu sam napisao da je Žabljak idealna baza za uspon na neki od Durmitorskih vrhova i da osim planinara, ovo mesto posećuju i cele porodice u želji da provedu nekoliko opuštajućih dana na planinskom vazduhu.

Pošto smo juče imali izuzetno jaku celodnevnu planinarsku turu uključujući uspon na Bobotov kuk, najviši vrh Durmitora, za danas smo planirali neku laganiju fizičku aktivnost i obilazak Žabljaka.

Šta je to što se može videti na samom Žabljaku, bez velikog udaljavanja od centra? Preporučujem obilazak dva planinska bisera – Zminjeg i Crnog jezera.

Za 10 eura dnevno može se iznajmiti bicikl u nekoj od sportskih radnji u glavnoj ulici na Žabljaku, što smo mi i učinili. Valoviti asfaltni a potom i makadamski put kroz šumu, vodi do Zminjeg jezera, ušuškanog u četinarskoj šumi na 1.520 metara nadmorske visine.

Zminje je malo planinsko jezero, koje se nalazi na samom izvorištu vrela Mlinski potok i nema komercijalnih sadržaja u okolini. Zato predstavlja vrlo prijatno mesto za opuštanje u tišini šume.

Nakon odmora, nastavljamo biciklima do Crnog jezera, vozeći uzbudljivim šumskim stazama, uglavnom nizbrdo. Za ljubitelje mauntin bajka, ovo je fenomenalna tura.

Crno jezero se nalazi na 2.5 km od Žabljaka, na oko 1.440 metara nadmorske visine. Predstavlja glavnu turističku atrakciju u okolini Žabljaka i najveće je od ukupno 18 planinskih jezera na Durmitoru.

Do njega se može stići i peške iz Žabljaka, laganom šetnjom po ravnom putu, kao što čini većina turista. Lepo planinsko jezero sa vrhovima Durmitora u pozadini ostavlja snažan i vrlo pozitivan prvi utisak na posetioce. Uz samo jezero nalazi se nekoliko ugostiteljskih objekata, staza za šetnju sa klupicama, a tu je i avanturistički park za malo hrabrije. U parku postoji nekoliko „Zip-line“ tj. spust sajli, jedna preko samog jezera i nekoliko u šumi.

Kao ljubitelju biciklizma, veoma mi je prijala današnja opuštajuća vožnja bicikla kroz lepe predele nakon nekoliko dana stalnog planinarenja. Ujutru odlazimo sa Durmitora, a nova destinacija, ujedno i poslednja u ovom putešestviju biće nam kanjon Nevidio .